7 Aug 2012

Aku tau Tuhan sayang aku. Kau juga.

Assalamualaikum..

Hey korang yang baru selesai solat Terawih, berapa rakaat korang terawih tadi? 

Ok, guwa tau korang sembayang banyak rakaat. Ada yang 11, ada yang 23 mungkin juga ada yang 30. hari ni guwa dapat sembayang terawih 8 rakaat jak. Huhu *ambil tisu lap air mata*


Life is a gift.

Actually korang tau tak, apa tanda2 yang Tuhan sayangkan Hamba2nya? Adakah Tuhan akan bagi kita semua kemahuan kita? No, kalau begitu manusia akan jadi malas. Doa nak kereta mercedes tetiba dapat, tanpa usaha yang mantap memang senang kan. Doa nak bini lawa dan solehah tup tap tup tap esok datang wanita muslimah di depan rumah, senang kan.

Lagi, kalau Tuhan sayangkan seseorang adakah Tuhan akan menghilangkan segala kesedihan dan mendatangkan seribu kebahagiaan buat kita? No, sebab manusia ini sifatnya pelupa. Dapat nikmat sedikit sudah berasa bangga. Sudah dapat sikit, lupa kan Tuhan. (Bukan semua orang, mungkin guwa seorang jak yang begitu).

So, tell me apa tanda2 Tuhan sayangkan hamba2nya? Apa? Apa? Apa?


I'm a sinner :'(


Jawapannya, ialah dengan menguji hamba2nya. Manusia tanpa ujian ibarat hidup dalam syurga. Dan di dunia tiada yang ibarat syurga, dimana semua yang kita minta dimakbulkan. Tuhan akan senantiasa menguji hamba2nya sejauh mana keyakinan dan kebergantungan hamba2Nya. 

Kalau pada zaman dulu, Saidina Umar sentiasa risau kalau2 beliau tidak ditimpa sebarang masalah or penyakit or apa2 ja la bentuk kesusahan. Sebab apa? Sebab beliau risau yang Tuhan tidak menyayanginya sedangkan beliau antara sahabat yang di janjikan syurga, am i right?

So korang yang dah tau masuk syurga please takut diuji dengan penyakit. Ho ho ho horlick.

k.

So sekarang guwa lagi disayang Tuhan. Sudah lama guwa tak diuji dengan kesakitan sampai guwa rasa guwa akan sihat sepanjang masa (Sedangkan malaikat maut menatap muka guwa 70 kali sehari).

Guwa sekarang lagi sakit untuk menelan makanan dan badan terasa ada sejuk sikit dan, mungkin akan diserang sakit kepala lagi. Time solat tadi memang guwa rasa sejuk semacam sebab sudahlah guwa di saf depan, dekat dengan kipas pulak. Perhh.

Dan guwa bersyukur disayang Tuhan ni. Sebab kalau guwa tak diberi kasih sayang ini, mana mungkin guwa akan bersyukur dengan nikmat kerongkong senang menelan tusoof taiyoob.

Oh ya, jangan lupa doakan agar guwa cepat kembali seperti dulu. Tapi kalau Tuhan tangguhkan rasa ini, tak apa guwa redha. So korang yang sedang sihat2 belaka di sana, sila bersyukur. Jangan korang jadi macam guwa baru korang nak bersyukur. 

Doakan iman aku macam Saidina Umar supaya aku pun doakan korang macam tu jugak. Trimas.

Sakit2 guwa sempat juga buat entri ber ilmiah. Ber ilmiah ke?
Ber ilmiah lass sangatt.

No comments:

Post a Comment